Nyhedsarkiv

Ibsker Jagtforening

Nyhedsarkiv

Lørdag den 16/12-2017 havde vi vores sidste jagt i Plantagen.

Der var mødt 33 jægere op til denne jagt. Vejret var pænt og mildt vintervejr, dog var der meget vådt i skoven efter gårsdagens regn, så driverne blev meget våde.

Hvad angår nedlagt vildt var det vel næsten en katastrofe, der blev kun skudt et stykke råvildt og en sneppe.

Undertegnede kan ikke huske dette er sket tidligere.

Men kl. 13.00 havde Elin lavet en dejlig middag til os, så det så vi frem til.

Henrik Ipsen var fiskal og fik mange smil frem under middagen. Tak til Henrik for hjælpen. Tak til Hans-Erik for transport af "de gamle", tak til Ib, Jan og Jesper for at styre skytter og drivere.

Tak for dette år.

Husk vores generalforsamling den 26/01-2018 kl. 19.00 i Jagthuset.

Husk tilmelding til spisning til Ib eller Bo

Glædelig jul og godt nytår.

pbv.

Bo

Mandag den 20. november 2017 havde vi vores anden jagt i Ibsker Plantage.

31 jægere var mødt op i fantastisk efterårsvejr.

Vi så masser af snepper og ligeledes en del råvildt.

Der blev nedlagt 4 dyr, 1 hare samt 9 snepper! så nu har vi skudt 20 snepper på de 2 første jagter. Skud-statistikken var som på første jagt ganske fin.

Ib Andersen var fiskal og løste dette med bravur.

Næste jagt er julejagten den 16. december, husk tilmelding til både jagt og spisning, dette både for gæster og medlemmer.

pbv.

Bo

Lørdag den 21. oktober 2017 havde vi vores første jagt i plantagen.

Der var mødt 32 jægere op til en lun og stille dag i plantagen.Albert blev valgt til fiskal og løste som sædvanligt dette godt.

Der blev nedlagt 1 buk, 1 smaldyr, 5 lam, 1 hare og hele 10 snepper dette i flotte 31 skud. Flot skydning

Jeg vil lige nævne et par af jægerne, vores ungjæger Mathias Dam skød sit første stykke råvildt og dette var en gaffelbuk, ydermere skød han 1 hare og 1 sneppe i 4 skud. Jacob Nielsen en anden af vores unge jægere skød 3 snepper og 1 lam i 5 skud. En af vores nye medlemmer Thomas Godt skød ligeledes sit første stykke råvildt et bukkelam i 1 skud.

Vi havde vores nye sweisshundefører Jan Olsen med for første gang, og der var en enkelt kontroleftersøgning.

Tak for en hyggelig dag i plantagen, og på gensyn den 20. november.

Vh. Bo